Lato w teatrze
Teatr Bagatela
edycja 2013

 

Idea projektu

Lato w teatrze w Bagateli

Prowadzący warsztaty

Patroni medialni i sponsorzy

Strona główna

 

Blog:

13 lipca

 

Akcja Efektu motyla toczy się w galerii handlowej, której mechanizmów nie sposób pojąć, jeżeli nie poddamy się działaniu wyobraźni. Dlatego też tak istotnym elementem każdej próby jest przesuwanie granic fantazji. Na tydzień przed premierą dotychczasowa praca młodych aktorów, to jedynie zbiór fragmentów, którym sporo brakuje do spójnej całości.
Podczas zajęć z reżyserem do sali prób weszły tajemnicze postaci w towarzystwie Urszuli Czernickiej. Co można zrobić z kawałka płótna, szarego papieru i zwyczajnych tekturowych tub? Jak się okazuje całkiem dużo ciekawych scenograficznych elementów.
Przed grupą aktorską kolejne trudne zadanie. Nie mogą dać się zmanipulować sztywnym kukłom. Wręcz przeciwnie, muszą wlać w nie życie i emocje współgrające z nastrojem muzyki. Reżyser niejednokrotnie przerywa scenę, żeby udzielić aktorom indywidualnych sugestii: więcej emocji, więcej naturalnych gestów, więcej impresji ruchów.

W to sobotnie popołudnie uczestnicy warsztatów otrzymali od Dariusza Starczewskiego nie tylko wskazówki dotyczące gry, ale także życia i pracy w zespole. Dowiedzieli się, że muszą liczyć na siebie, bo to jedyna droga do sukcesu, a nawet minutowa rola może zostać zauważona i zapamiętana, jeżeli jest sensownie, przekonująco zagrana. Podstawą ich pracy powinna zaś być koncentracja i szacunek w stosunku do osiągnięć kolegów z zespołu.

Wieczorem czekała na nich spora dawka rozrywki a jednocześnie kolejna lekcja, tym razem profesjonalnej gry aktorskiej. Uczestnicy warsztatów udali się do teatru na spektakl Carmen Bella Donna. Czy ich obserwacje i wnioski wpłyną na dalszy przebieg prób do Efektu motyla?

Anna Zganiacz


^ do góry